Sunday, April 24, 2011

Rooney Dapat 100,00 Pengikut Twitter Dalam Sehari


MANCHESTER – Kegilaan Rio Ferdinand dengan Twitter ditularkan kepada rakannya, Wayne Rooney. Rooney baru saja mengumumkan akaun twitternya beberapa jam setelah Manchester United menewaskan Everton 1-0, Semalam(23/4/2011).

Ferdinand dikenali sebagai salah satu bintang yang slalu mengupdate status Twitternya. Tidak hairan jika dia kerap berkongsi  kegiatannya melalui akaun @rioferdy5.

Kini, Ferdinand bukan satu-satunya pemain United yang asyik dengan twitter-nya. Sebuah akaun tercipta @Wazzaroon08 mengaku sebagai striker termahal United, iaitu Wayne Rooney.

“Hai semua, ini Wayne Rooney baru saja memulai (twitter). Saya harap semuanya baik. saya akan meminta rio untuk membuktikan ini saya, xoxo,” demikian celoteh pemilik akaun ini.

Ferdinand, yang sudah verified account twitternya menyatakan bahawa akaun tersebut milik Rooney.

“Wayne Rooney memasuki dunia twitter!! Ini dia @Wazzaroon08!!” Ferdinand meyakinkan Semua followernya bahawa akaun itu benar milik Rooney

Dalam waktu kurang dari 24 jam, Rooney sudah memiliki follower lebih dari 80 ribu. Pemilihan nama @Wazzaroon08 jelas menjadi pertanyaan banyak pihak, termasuk Ferdinand. Maklumlah, biasanya pemain Bola Sepak meletakkan nombor jersi mereka. Tapi, Rooney berbeza dari yang lain.

Jadi kepada Fans Machester United atau Peminat Rooney Boleh la Follow Rooney di akaunnya

No comments:

Post a Comment