Saturday, April 30, 2011

Real Madrid dan Barcelona Tewas Dalam Aksi Liga BBVA


Namun, Harapan Barcelona untuk menjuarai liga dengan lebih awal tidak kesampaian apabila mereka ditundukan oleh Real Sociedad dengan jaringan 2-1 di Estadio Municipal de Anoeta, Awal pagi tadi.

Goll Real Sociedad dijaringkan oleh Diego Ifran dan Xabi Preito diminit ke 71 dan 83. Manakala gol tunggal Barcelona dijaringkan oleh pemain muda, Thiago Alcantara pada minit ke 30.

Dengan keputusan ini,Barcelona masih unggul di puncak liga dengan mengumpul 88 mata dan pencabar terdekat mereka Real Madrid, mengumpul 80 mata.

Real Madrid juga gagal untuk menang apabila tewas tipis kepada Real Zaragoza dengan jaringan 3-2 . Ini buat kali kedua berturut-turut Real Madrid mengakhiri perlawanan dengan 10 orang pemain.

Pemain pertahanan Real Madrid , Ricardo Carvalho dikenakan kad kuning kedua pada minit ke-86 sekaligus mendapat kad merah setelah dia melanggar Uche.

Lafita muncul wira Real Zaragoza dengan menjaringkan 2 gol pada minit ke41 dan 77. Manakala 1 gol lagi disumbangkan oleh Gabi di minit ke-54. Sementara Real Madrid hanya sempat membalas 2 gol yang diciptakan oleh Sergio ramos dan Benzema di minit ke 62 dan 83.

No comments:

Post a Comment