Friday, April 22, 2011

Milan Sedia Beli Cristiano Ronaldo (CR7)


AC MILAN akan melancarkan tawaran rekod dunia untuk Cristiano Ronaldo jika mereka berjaya memenangi gelaran Serie A musim ini.

Pemilik Milan, Silvio Berlusconi  menegaskan ia akan membuat tawaran untuk superstar Real Madrid, yang berpindah ke Bernabeu dalam perjanjian rekod dunia £ 80million dari Manchester United pada tahun 2009.

Ronaldo yang dalam prestasi memuncak musim ini, menjaringkan 29 gol dalam 32 perlawanan bagi pasukan Jose Mourinho dan merupakan pemain kesayangan di kalangan peminat.

Tapi Berlusconi menegaskan ia bersedia untuk menghancurkan rekod dunia yang dibayar oleh Real Madrid bagi menggoda bintang antarabangsa Portugal berusia 26 tahun itu ke San Siro.

Berlusconi berkata "Jika kami memenangi scudetto, maka musim perpindahan berikutnya akan melihat kita tambah satu atau dua pemain hebat , dan salah satu daripada mereka boleh jadi Ronaldo.

"Jika kami mampu menambah Ronaldo ke skuad kami, saya fikir ia akan menyenangkan semua orang. Kadang-kadang mimpi menjadi kenyataan."

Milan perlu menang dalam 5 baki  perlawanan yang tinggal, di saat mereka cuba untuk memenangi kejohanan pertama mereka sejak 2004.

Berlusconi kembali mengekang perbelanjaan semasa krisis ekonomi global tetapi membuka  kempen ini dengan menandatangani Zlatan Ibrahimovic dari Barcelona pada harga £ 20m dan Robinho dari Manchester City pada harga £ 15m.

No comments:

Post a Comment