Wednesday, April 27, 2011

Cristiano Ronaldo Kecewa

MADRID - Cristiano Ronaldo tidak dapat menyembunyikan rasa kekecewaannya diatas keputusan pengadil Wolfgang Stark yang mengendalikan Perlawanan Separuh Akhir Pertama Liga Juara-Juara Eropah diantara Real Madrid dan Barcelona di Stadium Santiago bernabeu,Madrid, awal pagi tadi.

Menurut Ronaldo, tidak seharusnya Stark memberikan kad merah kepada Pepe yang melakukan pelanggaran kepada Dani Alves. Ronaldo berkata, ini bukan kali pertama Barcelona diuntungkan oleh pengadil.

"Ini adalah musim keempat hal ini berturut-turut terjadi seperti ini. Kerana pengadil ini,Lihat saja apa yang terjadi dengan Arsenal, Chelsea dan Inter Milan," kata Ronaldo.

Ronaldo mengatakan, Barcelona memang bermain cantik. Namun, Real Madrid sebenarnya tidak akan dibolosi dua gol kalau El Real  tetap bermain dengan 11 pemain."Kehilangan Pepe memberi tekanan buat kami". Ujarnya

"Mereka (Barcelona) Pasukan yang sangat hebat, tetapi mereka juga memiliki banyak pengaruh, baik di dalam mahupun diluar padang" ujar Ronaldo.

Pemain berasal dari Portugal itu mengakui, Pasukannya memang tidak bermain dengan baik. Tetapi jika Pepe tidak dikeluarkan di separuh masa kedua mungkin keputusan itu akan berbeza.

"Memang benar kami tidak bermain dengan baik. Namun kedudukan masih 0-0 ketika kami masih bermain 11 lawan 11 dan mungkin akan terjadi sebaliknya" ungkap Ronaldo.

Walaupun peluang Real Madrid untuk melepasi ke Final Liga Juara-Juara Eropah amat tipis, Tapi peluang itu masih ada. Real Madrid akan kembali bertemu dengan Barcelona di Separuh Akhir Kedua nanti yang diadakan di Camp Nou,Barcelona Minggu hadapan.

No comments:

Post a Comment