Monday, April 25, 2011

City Ingin Menjual 7 Pemain

Manchester City merancang akan melepaskan sejumlah pemainnya.Dikhabarkan tujuh pemain mereka akan dijual. Dengan harapan, kelab itu akan mendapat £70 juta hasil dari penjualan pemain sepanjang musim panas yang akan datang ini.

Seperti dilaporkan The Telegraph, seluruh hasil penjualan pemain Manchester City akan digunakan untuk pembelian pemain baru.

Selain itu, Manchester City juga dituntut untuk memenuhi peraturan finansial yang diterapkan UEFA. Jika gagal,Skuad  Roberto Mancini tidak boleh beraksi dalam saingan Eropah.

City perlu membuat laporan kewangan pada akhir musim ini. UEFA akan merujuk,Sebelum mengeluarkan keputusan sama ada City layak beraksi atau tidak.

Dikhabarkan, pemain yang kemungkinan dilepaskan adalah Carlos Tevez, Emmanuel Adebayor, Shay Given, Wayne Bridge, Shaun Wright-Phillips, Roque Santa Cruz, dan Jo.

City yakin boleh mendapatkan lebih dari £70 juta hasil penjualan pemain mereka nanti. Seluruh hasil penjualan akan digunakan untuk membeli pemain baru. Namun jika City layak ke Liga Juara-Juara Eropah, Difahamkan City akan menambah dana belanja £40 juta lagi.

No comments:

Post a Comment