Wednesday, March 30, 2011

Scolari Pernah Cuba Untuk Menjual Drogba

Luiz Felipe Scolari telah mendedahkan dia pernah meminta Pemilik Chelsea Roman Abramovich untuk menjual Didier Drogba kerana dia "percaya Drogba dia adalah bintang dalam skuad".

Scolari berpindah ke Chelsea selepas meninggalkan Portugal untuk Pengurus di Stamford Bridge pada musim panas tahun 2008, tetapi tidak lama kemudian dia telah dipecat pada February 2009 kerana percaya Scolari tidak mampu membawa Chelsea ke Liga Juara-Juara pada musim seterusnya. Dia mengaku mempunyai kesukaran untuk memastikan pemain sudah di periksa.

"Saya sedih apabila saya keluar dari Chelsea kerana Liga Perdana Inggeris adalah pertandingan yang terbaik," Scolari memberitahu TB Arena Sport TV. "Saya merasa amat kecewa apabila dipecat dari Chelsea. Chelsea mempunyai banyak bintang dan pemain yang hebat tetapi tingkah laku mereka berbeza".

"Saya keluar dari Chelsea bukan lah kerana sabotaj dari pemain tetapi saya mempunyai kesukaran untuk mengarahkan mereka. Saya tiada masalah dengan Drogba. Dia pernah meminta kebenaran untuk pergi ke hospital Paris  kerana kecederaan tetapi saya tidak membenarkanya."

"Itu adalah masalah pertama saya. Anelka telah melakukan terbaik dan menjaringkan banyak gol semasa ketiadaan Drogba. Apbila Drogba pulaang dia meminta saya untuk terus memasukkannya ke dalam skuad dan sya kata tidak.Saya juga pernah meminta Abrahamovich untuk menukar Drogba untuk Adriano di Inter."

Scolari juga mendedahka yang Michael Ballack membawa masalah apabila Deco masuk ke Chelsea dari Barcelona.

"Saya mahu Deco untuk bekerja sam dengan Ballack tetapi itu tidak mungkin kerana mereka langsung tidak bercakap sesama sendiri.

No comments:

Post a Comment