Saturday, March 26, 2011

10 Pemain Muda England Menyinar Musim Ini

Berikut adalah nama yang dikenalpasti antara pemain remaja yang berjaya menyinar di EPL pada tahun ini.


1. Gareth Bale (Tottenham) Age 21
Bermain dibahagian kiri dan boleh berada pada posisi pertahanan atau bahagian tengah. Mula mendapat tempat didalam pasukan utama Tottenham pada pertengahan musim 09/10. Berjaya menghasilkan 7 gol daripada 53 permainan dengan Tottenham. Secara fizikalnya adalah seorang pemain yang kuat, pantas dan menakjubkan. Mempunyai hantaran bola yang baik selain kemampuan untuk menjaringkan gol.




2. Jack Wilshere (Arsenal) Age 18
Pada usianya yang hanya 18 tahun pemain tengah ini sudahpun berada di kesebelasan Arsenal. Berjaya menunjukkan prestasi yang baik ketika dipinjamkan kepada Bolton musim lepas. Walaupun hanya bermain dengan 8 perlawanan bersama Arsenal, ia sudah mampu memikat perhatian Fabio Capello untuk eksperimentasi ke skuad England. Walaupun bertubuh kecil tetapi dia adalah seorang pemain yang mempunyai teknik yang baik dan matang.

3. Phil Jones (Blackburn) Age 18
Jones juga dijangkakan akan menjadi pilihan untuk mengangotai skuad England suatu hari nanti. Walaupun bermain sebanyak 15 perlawanan bersama Blackburn, pemain 18 tahun ini kematangan sebagai pemain semakin terserlah. Seorang pemain yang serba boleh dimana dia boleh berfungsi di bahagian tengah pertahanan ataupun midfield. Pada masa ini adalah pemain utama skuad 21 tahun England dibawah bimbingan Stuart Pearce dan menjadi sasaran beberapa kelab ternama di EPL.


4. Marc Albrighton (Aston Villa) Age 20
Bermain dibahagian sayap kanan adalah antara pemain yang menyerlah di Aston Villa yang kehilanagan James Milner di bahagian tersebut. Adalah anak tempatan menunjukkan persembahan yang baik untuk perlawanan Aston Villa. Walaupun kekurangan pengalaman, keyakinan dan kebolehannya mendapat pujian di Villa Park. Berkebolehan untuk berlari dan melepasi halangan pertahanan lawan.


5. Andy Carroll (Newcastle) Age 21
Seorang penyerang sensasi ketika ini setelah berjaya meletakkan namanya sebagai antara penjaring terbanyak pada musim ini. Mula bermain pada musim lepas untuk Newcastle di liga Championship dan berjaya meledakkan 17 gol. Dijangkakan akan mendapat tempat untuk pasukan England dalam masa terdekat.

6. Seamus Coleman (Everton) Age 21
Setelah setahun dipinjamkan ke Blackpool pada musim lepas, pemain Ireland ini kini mula diberikan tanggungjawab untuk mengemudi serangan Everton setelah sekian lama berada di barisan pertahanan, dijangkakan dia akan menjadi pemain utama Everton untuk tahun-tahun mendatang.


7. Jordan Henderson (Sunderland) Age 20
Anak watan Sunderland yang menjadi hero tempatan. Pemain berusia 20 tahun ini berada diposisi midfield sudahpun bermain sebanyak 40 perlawanan liga Sunderland dan adalah pemain U21 England. Steve Bruce mengakui dia menyukai perkembangan Henderson dibawah bimbingannya dan Henderson juga dikatakan menjadi perhatian beberapa kelab gergasi EPL yang lain.





8. Jack Rodwell (Everton) Age 19
Walaupun berusia yang muda dia sudah mengharungi 49 perlawanan EPL. Chelsea dan Manchester United kini dikatakan sedang mencuba untuk membawa pemain ini kesana. Tahap permainannya sekarang dikatakan tidak menunjukkan yang dia adalah muka baru yang diperkenalkan ke EPL. Kelebihannya bermain dibahagian pertahanan tengah dah midfield amat memberangsangkan. Dikatakan Rodwell adalah hasil kejayaan akademi bolasepak Everton iaitu akademi yang sama menonjolkan Wayne Rooney.

9. Josh McEachran (Chelsea) Age 17
Walaupun masih terlalu muda dia sudah pun meloloskan dirinya ke skuad utama Chelsea daripada sistem pembangunan remaja Chelsea seperti yang dilakukan oleh John Terry sebelum ini. Pemain midfield daripada Oxford ini dijangkakan akan membarisi skuad utama Chelsea sedikit masa lagi dengan bakat besarnya.

10. Kieran Gibbs (Arsenal) Age 21
Arsenal yang memang terkenal dengan kemampuan mereka mendapatkan bakat muda di pertahanan kiri setelah sebelum ini menghasilkan nama-nama terkenal seperti Kenny Sansom, Ashley Cole dan Gael Clichy. Kini Kieran Gibbs pula disenaraikan, walaubagaimanapun masalah kecederaan merencatkan perkembangan pemain ini. Telahpun mewakili England tetapi Ashley Cole sentiasa menjadi pilihan utama Capello

2 comments:

  1. bukan ke bale main untuk Wales.... napa ada dalam list 10 Pemain Muda England...

    apa2 entah....

    ReplyDelete
  2. klu ada bace kt bwh tjuk tu, "Berikut adalah nama yang dikenalpasti antara pemain remaja yang berjaya menyinar di EPL pada tahun ini"

    ReplyDelete